Juli
De laatste schoolweek:
Wat hebben we het schooljaar fijn afgesloten!
Juni
We zijn op schoolreis geweest naar de Beekse Bergen. Wat hebben we een leuke, zonnige en gezellige dag gehad.
Wat een heerlijke weer. Daar genieten we natuurlijk van. We hebben buiten gelezen en tussen het lezen door even bewegen. Maar we hebben ook fijn en gezellig met elkaar in onze wadi gespeeld.
Mei
Deze maand zijn we druk geweest met het schoolproject ‘Op reis naar de wereldwonderen’. Onze klas ging op reis naar het Evoluon in Eindhoven. De opdracht was om het Evoluon na te bouwen, maar dan volgens een eigen ontwerp. De kinderen vonden het heel speciaal en leuk dat wij ook echt een bezoek konden brengen aan het Evoluon. We zijn gestart met het ontwerpschema: wat weten we allemaal over het evoluon, welke vragen hebben we, een schets maken en een ontwerp maken. Naast het Evoluon nabouwen, hebben we ook een bezoek gebracht en daar zagen we een tentoonstelling over vroeger, nu en de toekomst. Daar zijn wij in de klas ook mee aan de slag gegaan. We hebben apparaten van vroeger en nu bekeken. Vervolgens hebben de kinderen bedacht hoe die apparaten er in de toekomst uit zullen zien. Daarvan hebben ze een tekening gemaakt. Het was een geslaagd schoolproject en geniet hieronder van de foto’s die tijdens het proces en de mooie afsluiting zijn gemaakt.
Het proces
Bezoek aan het Evoluon
De afsluiting
April
De kinderen hebben geleerd hun eigen persoonlijke gegevens op te schrijven. Dat hebben ze op een eigengemaakte postkaart gedaan. Deze hebben we op de post gedaan. Heeft iedereen zijn/haar kaart al thuis ontvangen?
In april was het de nationale buitenlesdag. Wij hebben buiten geoefend met het klokkijken.
Tijdens het paaseieren zoeken in het bos kwamen we een pad tegen. Ontdekken in de natuur.
Maart
Tijdens spelling werken de kinderen op een manier aan de spellingsregels die ze fijn vinden. De kinderen kunnen kiezen uit werken op de laptop, in het werkboek, een werkblad of een spelletje.
Februari
CARNAVAL! Samen optreden.
De kinderen weten heel goed wat de breinkrachten betekenen en waar ze deze voor nodig hebben. Ik heb de kinderen gevraagd naar de buigkracht en plan -en regelkracht. Ivy-lynn vertelde dat je je buigkracht in moet zetten als de juf ziek is en een andere juf les komt geven. Samir vulde nog aan dat je deze kracht nodig hebt als de dag anders loopt dan verwacht. Plan -en regelkracht zetten de kinderen heel vaak in. Kasper wist te vertellen dat je deze kracht nodig hebt om te zorgen dat de biebboeken weer op tijd op school zijn. Rashaan voegde er aan toe dat je ook je plan -en regelkracht nodig hebt om te zorgen dat je op de gymdagen je gymtas bij hebt.
Om deze krachten te oefenen hebben de kinderen in de klas activiteiten gedaan. Om de uitgang van de doolhof te vinden, moesten ze hun plan -en regelkracht gebruiken. Ze hebben ook een tekening gemaakt en iemand anders heeft deze afgemaakt. Daar hebben ze hun buigkracht voor ingezet.
Januari
Opening van de voorleesdagen. Gezellig samen zijn en voorgelezen worden uit De Bijzondere beer.
SNEEUW!
We gingen naar de voorstelling ‘Thuis’ kijken. Een vrouw die met haar hondje hun huis kwijtraken door een storm. Samen gaan ze opzoek naar een nieuw huis. De kinderen hebben genoten van de voorstelling.
Op de eerste schooldag van 2023 hebben we samen geproost.
December
Kerstverhaal en lunch op school.
Viering Sinterklaas.
De kinderen hebben laten zien dat ze goede pieten kunnen zijn. Wat was het leuk, de pietengym:
November
Doorzetkracht oefenen door met je “verkeerde” hand een toren bouwen. Als hij omvalt, weer opnieuw beginnen en weer opnieuw en weer opnieuw….
Samen lezen!
Samenwerken en samen leren tijdens de lessen van Faqta.
Echte kunstenaars! Tijdens het lichtfestival Glow is het Van Abbe museum overgenomen door museummonsters. Deze monsters zijn onder andere gemaakt door de kinderen uit rood 1.
Oktober
Buiten leren.
In tweetallen, kinderen van rood 1 gekoppeld aan de kinderen van rood 2, een ontwerp maken voor een traktatie zonder plastic. Dit sluit aan bij het thema van de kinderboekenweek. Wat hebben we een fijne samenwerking gezien!
Opening van de kinderboekenweek: samen luisteren naar een verhaal en samen de natuur in.
Herfstfiguren stempelen met de herfstkleuren.
We hadden vandaag, 3 oktober, een jarige. Gefeliciteerd, Liam!
September
Wat hebben we op vrijdag 30 september een fijne, sportieve en zonnige sportdag gehad.
In tweetallen rekenspelletjes doen.
Samen muziek maken.
Trots op de puzzel die ze samen hebben gemaakt.
Delta de Draak leert ons van alles over digitale geletterdheid.
We leerde dat je een robot in stapjes moet vertellen wat hij moet doen en dat is nog niet zo makkelijk. Wat hebben we gelachen om de menselijke robot die we een boterham met hagelslag lieten smeren.
Ik ben ik, jij bent jij en samen zijn we wij.
Voor de eerste keer aan de slag met Faqta. Het thema is: Dit ben ik.
Een mini paspoort invullen over jezelf.
In deze groep leren de kinderen aan elkaar schrijven. Wat doen ze dat al goed. Kanjers!
Maandag 5 september varen wij een nieuw schooljaar in.